مقالات

بررسی ویژگی های مینی پی سی اینتل NUC 11 TNH

ویژگی های مینی پی سی اینتل NUC 11 TNH

بررسی ویژگی های مینی پی سی اینتل NUC 11 TNH

مینی پی سی اینتل NUC 11 TNH با نام تجاری Tiger Canyon محصولی از مینی پی سی های نسل ۱۱ شرکت اینتل است. این کامپیوتر کوچک به لحاظ قدرت سخت افزاری و توانایی عملکرد در سری مینی پی سی های Business قرار می گیرد.

مینی کامپیوتر اینتل NUC 11 TNH دارای پردازنده Corei3، Corei5، Corei7 نسل ۱۱ شرکت معروف اینتل است.

کامپیوتر کوچک NUC 11 TNH دارای دو اسلات رم از نوع DDR4 دو کاناله با باس ۳۲۰۰ با پشتیبانی از حداکثر مقدار رم ۶۴ گیگابایت است.

مینی پی سی اینتل NUC 11 TNH از حافظه هایی با پورت ساتا ۲.۵ اینچ (SATA 6Gb/​s)، M.2/​M-Key (PCIe 4.0 x4/​SATA, 22×۸۰)  و M.2/​B-Key (PCIe 3.0 x1/​SATA, 22×۴۲) پشتیبانی می کند.

از جمله درگاه های ارتباطی مینی پی سی اینتل NUC 11 TNH می توان به بلوتوث نسخه ۵.۲، یک عدد پورت RJ45 LAN کارت شبکه اینتل LAN 1000/2500 Mbps، شبکه بیسیم Intel Wi-Fi 6 AX201 اشاره کرد. این مینی پی سی دارای یک عدد پورت USB 2.0 و ۳ عدد پورت USB 3.2 Gen2 Type-A است.

 

اگر علاقه مندید در مورد چیستی و انواع مینی پی سی اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد می کنیم مقاله مینی پی سی چیست را مطالعه فرمایید.

 

مینی پی سی اینتل NUC 11 Pro Kit NUC11TNHi3

از ویژگی بسیار مهم این دستگاه می توان به غیر فعال نمودن سخت افزاری ماژول WIFI و Bluetooth اشاره نمود. این ویژگی برای مراکز حساس و نظامی و نیز سازمان هایی که امنیت داده ها برایشان مهم است ضروری و بسیار مهم می باشد. با غیر فعال نمودن ماژول سخت افزاری WIFI و Bluetooth امکان هک و یا انتقال اطلاعات بر بستر شبکه بیسیم از بین رفته و در صورت نیاز می توان دوباره آن را از روی برد دستگاه فعال نمود.

گرافیک NUC 11 TNH از نوع آنبرد و ساخت شرکت اینتل است که با توجه به نوع سی پی یو دستگاه قدرت متفاوتی خواهد داشت. پردازنده گرافیکی اینتل NUC 11 TNH توانایی ارائه ۴ تصویر همزمان توسط دو درگاه HDMI 2.0b و دو درگاه Thunderbolt 4 و Thunderbolt 3 را دارا می باشد. درگاه HDMI 2.0b تصاویر را با کیفیت ۴K و فرکانس ۶۰Hz و درگاه(DP TYPE-C) Thunderbolt تصاویر را با کیفیت ۸k و فرکانس ۶۰Hz نمایش می دهد.

مینی پی سی اینتل NUC11TNHi5-8240

از ویژگی های خاص این مینی کامپیوتر این است که در قسمت پشتی دستگاه یک جای پنل اضافه وجود دارد که می توان با استفاده از آن پورت های دستگاه را بسته به نیاز خود گسترش داد. برای مثال می توان دو پورت USB و یک پورت شبکه دیگر به دستگاه اضافه نمود.

مینی پی سی اینتل NUC 11 Pro Kit NUC11TNHi3

مینی کامپیوتر اینتل NUC 11 Pro Kit NUC11TNH

کامپیوتر کوچک اینتل NUC 11 Pro Kit NUC11TNH

 

 

 

انرژی مورد نیاز مینی پی سی اینتل NUC 11 TNH از یک منبع تغذیه ۱۹ ولت ۶۵ وات تامین می شود. ابعاد این مینی پی سی ۱۱۷x54x112 میلیمتر و وزن آن ۱۰۰۰ گرم بوده که توسط یک براکت که در جعبه محصول موجود است می توان آن را به پشت مانیتور متصل نمود.

دیدگاهتان را بنویسید