اخبار, مقالات, مینی پی سی

قرارداد اینتل و ایسوس برای تولید سری NUC

قرارداد تجاری اینتل و ایسوس برای تولید سری NUC

اخیرا کمپانی اینتل (Intel) و ایسوس (Asus) برای همکاری‌های مجدد خودشان در تاریخ 18 جولای 2023 با یکدیگر توافق کردند تا تولید خط NUC نسل دهم تا سیزدهم مینی کامپیوترهای اینتل متوقف نشود.

اواسط سال 1402 شرکت اینتل اعلام کرد که از تجارت مینی پی سی های NUC خارج می‌شود و این خبر اکثر مخاطبین این کامپیوتر های کوچک را ناراحت کرد. اما بلافاصله اینتل اعلام کرد که با توافق تجاری که با شرکت ایسوس انجام داده است، تولید این مینی پی سی ها را به ایسوس واگذار نماید. بدین ترتیب که مینی پی سی های نسل 10 تا 13 توسط ایسوس با برند و جعبه ایسوس اما با همان مشخصات اینتل تولید گردد و از نسل 14 به بعد این مینی پی سی ها با برند ایسوس تولید و به بازار عرضه شوند.این کامپیوتر های کوچک در عمل نشان دادند که شما می‌توانید یک محصول قدرتمند اما به اندازه یک چهارم یک جعبه کفشی داشته باشید.

مینی پی سی NUC نسل 14 تولید شده توسط ایسوس

 

 

همچنین اینتل یک بیانیه مطبوعاتی منتشر و اعلام کرد که مینی پی سی های نسل دهم تا سیزدهم NUC این کامپیوترهای کوچک همچنان توسط تیم اینتل پشتیبانی می‌شود و کاربران از این بابت نگرانی نداشته باشند. همچنین در متن توافق اینتل و ایسوس آمده است که، مجوز غیر انحصاری طراحی سیستم‌های NUC به ایسوس داده شده تا با این حساب، بخش قابل توجه‌ای از پروسه را در اختیار داشته باشد.

از همین رو، کمپانی ایسوس نیز برند تجاری جدید خود را با نام Asus NUC BU راه‌انداز کرد و مینی کامپیوترهای نسل 12، 13 و 14 آن هم اکنون در بازار توزیع شده و توسط کاربران قابل خریداری هستند.

انتظار میرود که علاوه بر سیستم‌های معمولی NUC مدل‌های گیمینگ Extreme  نیز در آینده توسط شرکت ایسوس تولید و به بازار عرضه گردد.

شرکت همراه سیستم طلایه مفتخر است که این محصولات جدید برند ایسوس را برای اولین بار در ایران بفروش برساند.

دیدگاهتان را بنویسید