مقالات

راهنمای خرید زیرو کلاینت

راهنمای خرید زیروکلاینت

زیرو کلاینت شکلی ساده از تین کلاینت است. عملکرد آن کاملاً به وجود یک سرور بستگی دارد. هیچ منبع ذخیره سازی محلی ندارد و سیستم عامل آن به عملکردهای ضروری محدود می شود. زیروکلاینت اغلب در محیط های دسکتاپ مجازی استفاده می شود.گزینه های زیادی از کلاینت ها برای انتخاب VDI (مجازی سازی دستکتاپ) وجود دارد. جزئیات چهار مورد از محبوب ترین زیرو کلاینت ها و نحوه برآورده کردن نیازهای شما را در مقاله راهنمای خرید زیرو کلاینت مطالعه کنید.حرکت به سمت یک مدل زیروکلاینت برای VDI می‌تواند برخی از محدودیت‌های بودجه محدود فناوری اطلاعات و همچنین نیاز به به‌روزرسانی زیرساخت‌ها را به طور مکرر کاهش دهد.

راهنمای خرید زیرو کلاینت

اساساً، یک زیرو کلاینت، محاسبات سازمانی را با هزینه کمتر (از جمله هزینه واحد و مصرف برق آن) و با تلاش مدیریتی کمتر نسبت به رایانه‌های رومیزی سنتی یا حتی تین کلاینت‌ ها به کاربر ارائه می‌دهد. به علاوه، از آنجایی که در زیرو کلاینت، داده‌ها به جای ذخیره سازی محلی در سرور ذخیره می‌شوند، همین ویژگی خطرات از دست رفتن داده‌ها را به حداقل می‌رساند و نسبت به دستگاه هایی که دارای فضای ذخیره‌سازی هستند، ایمن‌تر شناخته می‌شوند.

پردازنده هایی که کمپانی ترادیسی تولید می کند، در خرید زیروکلاینت نیز، استفاده می شود. پردازنده هایی که فقط برای بستر هورایزن مناسب هستند. فریم ور (firmware) تمامی زیرو کلاینت هایی که با پردازنده ترادیچی (ترادیسی) تولید می شود، توسط کمپانی VMware تولید و به روز رسانی می شود. تمامی زیرو کلاینت های دنیا که در آن ها از پردازنده Tera 2321  استفاده شده است و توسط شرکت های مختلفی همچون HP, Dell-Wyse, Atrust, …  ساخته شده اند، همگی دارای فریم ور (firmware) یکسان و یک شکل هستند که توسط VMware تولید شده است. و حتی از لحاظ شکل ظاهری و سخت افزاری نیز شبیه هم هستند. در ادامه به بررسی چهار محصول شناخته شده زیرو کلاینت در بازار امروز خواهیم پرداخت.

1.Dell Wyse P25 and P45

Dell Wyse 5020-P25 و 7020P45  هر دو برای محیط های VMware Horizon View طراحی شده اند. این واحدها هر دو شامل پردازنده‌های Teradici PCoIP  برای عملکرد بالا در پهنای باند شبکه در دسترس، همراه با چهار پورت USB 2.0 خارجی و پورت‌های فیبر اترنت 10/100/1000 Base-T یا SFP هستند.

زیروکلاینت Dell Wyse 5030

5020-P25 از دو نمایشگر با وضوح بالا (HD) پشتیبانی می کند، در حالی که 7020-P45 از چهار نمایشگر HD به طور همزمان پشتیبانی می کند. 7020-P45 برای استفاده در گرافیک های پیشرفته مانند مدل سازی سه بعدی و شبیه سازی ژئوفیزیکی مجهزتر است. هر دو دستگاه دارای 32 مگابایت حافظه فلش و 512 مگابایت رم DDR3 هستند. در مورد نیاز برق، 5020-P25 با کمتر از 9 وات کار می کند و 7020-P45 کمتر از 15 وات مصرف می کند.

جمع و جور، قوی و انعطاف پذیر، Wyse 5030 PCoIP zero client برای VMware عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد. موتور PCoIP سخت افزاری اختصاصی آن بالاترین سطح عملکرد نمایشگر را برای برنامه های پیشرفته از جمله CAD، مدل سازی جامدات سه بعدی، ویرایش ویدیو و موارد دیگر ارائه می دهد. مشتری Wyse 5030 PCoIP zero بسیار فشرده و کارآمد در مصرف انرژی، یک نقطه پایانی VMware View کاملاً کاربردی است که با پشتیبانی از نمایشگرهای دوگانه، تجربه ای واقعی شبیه رایانه شخصی را ارائه می دهد. Wyse 5030 مزایای کامل یک محیط محاسبات متمرکز کارآمد و ایمن مانند پشتیبانی از نمایشگرهای متعدد، پخش چند رسانه ای، صدای HD و چهار پورت جانبی USB را ارائه می دهد.

2.HP t310 Zero Client

HP t310 Zero Client محصول دیگری است که به طور خاص برای محیط های VMware ساخته شده است. این واحد دارای فناوری Teradici Tera 2321 PCoIP، 512 مگابایت حافظه DDR3 SDRAM و حداکثر دو نمایشگر است. شما می توانید از بین اترنت 10/100/1000 گیگابیتی یا یک کارت رابط شبکه فیبر 100 مگابیت بر ثانیه به همراه چهار پورت USB 2.0 و یک پورت RJ-45 انتخاب کنید. دو درگاه نمایشگر DVI-D و DVI-I با پشتیبانی از رزولوشن 1920 در 1200 هستند. HP t310 زیروکلاینت دارای گارانتی محدود است و شما می توانید خدمات HP Care Pack را برای تمدید خدمات پس از پایان گارانتی خریداری کنید.

خرید زیروکلاینت hp t310

مدل های HP t310 Zero Client تقریبا قیمتی بین 9 تا 11 میلیون برای هر دستگاه دارند.

3.Thinspace Pano Zero Client

Pano Logic سازنده اصلی Pano Logic zero client بود که چند خرید انجام داد و در نهایت با Thinspace به ثمر نشست. آخرین نسخه از این محصول Pano G2 Zero Client است، بخشی از Pano    System برای VDI 6.0 ، یک بسته همه کاره زیروکلاینت که از پلتفرم های دسکتاپ مجازی Citrix، Microsoft و VMware پشتیبانی می کند. سیستم Pano برای VDI شامل زیروکلاینتPano G2 ، Pano Controller برای دستگاه VDI، و Pano Maestro front-end  برای مدیریت گروه‌های Pano Controller است. واحد Pano G2 Zero Client دارای چهار پورت  USB 2.0، پورت های DVI و آرایه گرافیک ویدیویی (VGA) برای نمایش ویدیو است. مصرف برق تنها 6.5 وات با مانیتور دوگانه متصل است. از آنجایی که زیرو کلاینت Thinspace Pano G2  را به عنوان بخشی از یک بسته می فروشد، قیمت خود واحد در دسترس نیست. Thinspace می گوید که یک صندلی Pano System Zero Client VDI با مجوز سرور VMware vSphere 4 حدود 625 دلار قیمت دارد. قیمت بسته شامل یک برنامه تعمیر و نگهداری یک ساله برای به روز رسانی نرم افزار است و Pano G2 Zero Client با ضمانت محدود سه ساله ارائه می شود.

4.نمایشگر Digi International ConnectPort

Digi International  صفحه نمایش (ConnectPort )خود را به عنوان یک زیرو کلاینت یا تین کلاینت معرفی می کند. برخلاف سایر محصولات ذکر شده، ConnectPort Display  به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر 1 گیگابایت فایل های صوتی و تصویری را ذخیره کنند. این دستگاه از Citrix Presentation Server، Microsoft Virtual Server، Windows Terminal Services و VMware VDI و سایر برنامه های مجازی سازی پشتیبانی می کند. ConnectPort Display دارای دو پورت USB، دو پورت سریال، یک پورت VGA آنالوگ و یک پورت نمایشگر اترنت به VGA/super VGA است که تا وضوح 1600 در 1200 را پشتیبانی می کند. اتصال شبکه شامل یک پورت اترنت 10/100Base-T با کانکتور RJ-45 است. صفحه نمایش ConnectPort از شبیه سازی ترمینال استاندارد نیز پشتیبانی می کند.

شرکت همراه سیستم طلایه با بیش از سه دهه فعالیت در حوزه آی تی، یکی از بزرگترین وارد کنندگان مینی کامپیوتر و تین کلاینت و زیروکلاینت در ایران است و مفتخر است که تمامی کالا های خود را از بهترین برند های دنیا به مشتریان خود ارائه میدهد. گارانتی اصلی و معتبر همراه سیستم طلایه نیز آرامش خاطری برای خرید آسان مشتریان محترم است.

دیدگاهتان را بنویسید