مقالات

8 مزیت شگفت انگیز تین کلاینت

مزایای تین کلاینت

احتمالاً یک رایانه رومیزی یا لپ تاپ در محل کار دارید و تمام نرم افزارهایی که استفاده می کنید روی آن رایانه نصب شده است. داده‌های شما احتمالاً در سرور ذخیره می‌شوند و شما به نرم‌افزار ساکن در رایانه خود دسترسی دارید. تین کلاینت ها رایانه های سبک وزنی هستند که جایگزین رایانه رومیزی شما می شوند و اصولا برای اتصال به سرور طراحی شده اند . در این مقاله می خواهیم به شرح مزایای تین کلاینت بپردازیم.

 

مزایای تین کلاینت

از منظر امنیت شبکه، مزیت اصلی استفاده از تین کلاینت برای مجازی سازی دسکتاپ این است که نیازی به دسترسی مستقیم به سیستم عامل نقطه پایانی ندارند. به این ترتیب کاربران از موقعیت هایی که در آن ویروس ها و حملات هکری رخ می دهد، بهتر محافظت می شوند مزایای دیگر استفاده از تین کلاینت صرفه جویی در هزینه ممکن، امنیت بهتر، مدیریت متمرکز، پشتیبانی آسان تر، تعمیر و نگهداری کمتر، همراه با قابلیت اطمینان بالاتر است. در ادامه به 8 مورد از مزایای تین کلاینت اشاره خواهیم کرد.

 

1. امنیت در برابر ویروس ها

استفاده از تین کلاینت به شما کنترل و محافظت بیشتری در برابر ویروس ها و بدافزارهایی می دهد که ممکن است سیستم های شما را آلوده کنند. این به این دلیل است که با یک دستگاه تین کلاینت در برابر هر گونه نرم افزار خارجی که بر روی سیستم شما دانلود می شود محافظت می شوید.

 

2. امنیت بهتر اطلاعات و داده ها

تین کلاینت ها به عنوان پایانه های گنگ عمل می کنند و در واقع هیچ اطلاعاتی را از برنامه هایی که مردم در آنها استفاده می کنند ذخیره نمی کنند. از آنجایی که اطلاعات در رایانه‌های راه دور ذخیره می‌شوند و سرقت دستگاه تین کلاینت بی‌معنی است زیرا هیچ اطلاعاتی روی آن‌ها ذخیره نمی‌شود.

 

3. امنیت دسترسی پیشرفته

تین کلاینت ها می توانند با استفاده از کارت های هوشمند یکپارچه و بیومتریک برای کاربران احراز هویت شده، امنیت کلی را افزایش دهند. کاربران می توانند کارت هوشمند هویت خود را روی شکافی روی تین کلاینت بکشند تا هویت خود و مجوز استفاده از تینکلاینت را تأیید کنند. برخی از تین کلاینت ها دارای خوانندگان بیومتریک هستند که امکان استفاده از اثر انگشت را برای احراز هویت دارند.

 

بیشتر بخوانید: تین کلاینت چیست؟مزایا،کاربرد و روش استفاده از تین کلاینت

 

4. صرفه جویی در هزینه خرید

استفاده از تین کلاینت بر خلاف استفاده از کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های کلی خرید این گونه تجهیزات می شود. اگر یک کسب و کار دارید یا آژانسی را با بیش از 5 یا 6 رایانه رومیزی یا لپ تاپ اداره می کنید، انتقال به سیستم تین کلاینت برای راه اندازی بخش فناوری اطلاعات شرکت خود باعث صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد.

مزایای استفاده از تین کلاینت

5. صرفه جویی در هزینه های پشتیبانی و نگهداری

پشتیبانی و نگهداری از تین کلاینت ها بسیار کمتر از مراقبت از کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها هزینه بردار است. قطعات سخت افزاری کمتری در دستگاه تین کلاینت وجود دارد و نرم افزار های مورد استفاده در تین کلاینت ها دارای پیچیدگی کمتری هستند. سادگی کار با نرم افزار های تین کلاینت نیز باعث شده تا شرکت ها از افراد کمتری برای پشتیبانی این دستگاه ها استفاده کنند.

 

6. کاهش هزینه های انرژی

دستگاه های تین کلاینت به دلیل اندازه کوچک و برخورداری از حداقل تعداد قطعات، در هزینه های انرژی صرفه جویی می کنند. با استفاده از دستگاه‌هایی که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می شوند، می‌توان به کاهش هزینه‌های تهویه و دفع گرمای اداری دست یافت که یکی از اهداف بزرگ مدیران شرکت ها است.

 

7. صرفه جویی در فضای فیزیکی

دستگاه‌های Thin Client می‌توانند در فضای اداری خود صرفه‌جویی کنند، زیرا در مقایسه با رایانه رومیزی و لپ‌تاپ‌ها بسیار کوچک‌تر هستند همچنین تین کلاینت ها به عنوان ردپای کوچک نیز شناخته می‌شوند. این به شما امکان می دهد در فضای کوچکتر کارآمدتر کار کنید. این فرصتی استثنایی برای کاهش هزینه ها است، به ویژه برای مشاغلی که در شهرهای گران قیمت که در مرکز بازارهای فرهنگی و مالی قرار دارند، فعالیت می کنند.

 

8. صرفه جویی در Cloud DaaS

تین کلاینت‌ها گزینه‌های ایده‌آلی برای عملیات «Desktop as a Service» (DaaS) مبتنی بر فضای ابری هستند. یکی دیگر از مزایای استفاده از تین کلاینت ها همین است که دیگر مجبور نیستید دیتاسنتر خود را راه اندازی کنید و می توانید به جای هزینه های اولیه، هزینه خدمات ابری را به صورت اشتراکی بپردازید.

 

کاربرد تین کلاینت

کاربرد اولیه تین کلاینت ها این است که تین کلاینت راهی است که می توانید از برنامه ها، داده ها و ذخیره حافظه در یک سرور راه دور استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که در فضا و قدرت پردازش در مکان خود صرفه جویی کنید و در عوض از یک سرور مرکزی برای پیشبرد کار های عملیاتی مورد نیاز خود  استفاده کنید. از تین کلاینت ها می توان برای دسترسی به دسکتاپ های مجازی منحصر به فرد استفاده کرد که در آن برنامه ها و داده های هر کاربر از دیگران جدا شده است.

کاربرد های تین کلاینت

این یک راه خوب برای مدیریت و تقسیم اطلاعات و نظارت بر عملیات کارکنان است. برای دسترسی به خدمات مشترک، به جای داشتن یک منطقه کاری منحصر به فرد (سیستم واحد) می توان از تین کلاینت ها استفاده کرد. این یک روش مقرون به صرفه برای استفاده از تین کلاینت ها با حداقل هزینه و حجم نرم افزار است. تین کلاینت‌ها را می‌توان از راه دور توسط کارمندانی که در دفاتر شعب کار می‌کنند یا حتی از خانه کار می‌کنند، بدون به خطر انداختن تجربه کاربری‌شان استفاده کرد. دستگاه‌های تین کلاینت از پهنای باند شبکه کمتری نسبت به رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در اتصالات اینترنت از راه دور کارآمدتر عمل کنند. تین کلاینت ها برای دسکتاپ های مبتنی بر ابر عالی هستند زیرا از حداقل پهنای باند استفاده کرده و امکان اتصال سریعتری را فراهم می کنند.

 

جهت اطلاع از نکات مهم و کلیدی در خصوص خرید تین کلاینت می توانید به مقاله راهنمای خرید تین کلاینت مراجعه نمایید.

 

تین کلاینت برای چه کسانی مناسب است؟

راه اندازی Thin Client یک گزینه فوق العاده برای مشاغل کوچک و بزرگ است. این یک گزینه ایده‌آل یا ضروری برای کاربران فردی نیست، با این حال اگر داده‌های حساسی دارید و می‌خواهید سطح حفاظتی بالاتری داشته باشید، می‌توانید با استفاده از تین کلاینت برای کمک به امنیت اطلاعات، جزئیات مالی و برنامه‌ریزی عملیاتی کسب‌وکار خود، اقدام به خرید تین کلاینت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید