مقالات

عرضه نسل ۱۴ پردازنده های اینتل بدون تغییر قیمت

در حال حاضر عرضه بهترین پردازنده، در بازار بسیار داغ و رقابتی است و Meteor Lake می‌تواند با طراحی جدید و رویکردی متفاوت، به یک نقطه عطف برای اینتل تبدیل شود و این کمپانی را به یک بازگشت قوی تبدیل کند. همینطور در تلاش است تا از رقبایی چون اپل و AMD پیشی بگیرد. اما هنوز برای پیش‌بینی خیلی زود است. در این مطلب، تمامی اطلاعاتی که درباره پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل Meteor Lake در دسترس داریم، بیان شده است.تا پایان مطلب همراه ما باشید. ابزار تنظیم بیشینه اینتل (XTU) اکنون قابلیت همکاری با هوش مصنوعی جدید را داراست که با یک کلیک اورکلاکینگ هدایت شده توسط هوش مصنوعی را برای برخی از پردازنده‌ها ی دسکتاپ نسل چهاردهم اینتل فعال می‌کند.

همراه با بهترین تجربه اورکلاکینگ جهان و سازگاری با مادربردهای موجود سری ۶۰۰/۷۰۰، پردازنده های دسکتاپ اینتل نسل ۱۴ توان محاسباتی و عملکردی را که علاقه مندان نیاز دارند، ارائه می دهند. معماری پیشرفته عملکرد هیبریدی اینتل همچنان عملکرد محاسباتی را که علاقه‌مندان در جریان کارهای روزانه خود می‌طلبند را ارائه می‌دهد. اینتل به تازگی پردازنده‌های نسل چهاردهم دسکتاپ خود را معرفی کرده است. این پردازنده‌ها با فرکانس ۶ گیگاهرتز و بدون افزایش قیمت در بازار عرضه خواهند شد. اینتل در نهایت پردازنده‌های نسل ۱۴ دسکتاپ خود را با کدنام “رپتور لیک رفرش” معرفی کرد. قبل از این رونمایی، تمامی جزئیات مربوط به این پردازنده‌ها به طور کامل منتشر شده بود. همانطور که پیش‌بینی شده بود، پرچمدار این سری، بدون نیاز به اورکلاک، با فرکانس بوست ۶ گیگاهرتز روانه بازار خواهد شد.

با توجه به بیانیه‌ی مطبوعاتی اینتل، پردازنده‌های Raptor Lake Refresh از معماری مشابه با نسل ۱۳ (سری Raptor Lake) استفاده می‌کنند که تغییرات قابل توجهی در آن‌ها اعمال نشده است. موضوع قابل توجه این است که قیمت CPU یا همان پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل با قیمت پردازنده‌های نسل ۱۳ این شرکت تفاوتی ندارد. بر اساس اعلام اینتل، تیم آبی پردازنده‌های نسل ۱۴ را در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۵ مهر ۱۴۰۲) به بازار عرضه خواهد کرد. مدل Core i7-14700K به عنوان بهترین پردازنده‌ی نسل ۱۴ دسکتاپ اینتل شناخته می‌شود. این پردازنده دارای تعداد هسته‌های کم‌مصرف بیشتری است و بیشترین پیشرفت نسلی را در خانواده‌ی رپتور لیک رفرش تجربه کرده است.

پردازنده نسل ۱۴ اینتل Core i7-14700K از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل است که با ویژگی‌های جدیدی به بازار عرضه شده است. یکی از تغییرات مهم در این پردازنده این است که به جای هشت هسته‌ی کم‌مصرف و هشت هسته‌ی پرقدرت، دوازده هسته‌ی کم‌مصرف و هشت هسته‌ی پرقدرت دارد. این تغییر باعث می‌شود Core i7-14700K در جایگاه میان‌رده‌ی جدید اینتل قرار بگیرد که دارای بیست هسته است (در حالی که مدل پرچمدار دوازده هسته دارد). پردازنده Core i7-14700K با دو نوع هسته‌ی مختلف عرضه شده است. هسته‌های پرقدرت این پردازنده با فرکانس پایه‌ی ۳٫۴ گیگاهرتز عمل می‌کنند، که این فرکانس قبلاً در مدل نسل قبلی ۱۳۷۰۰K نیز مشاهده شده بود. اما هسته‌های کم‌مصرف از فرکانس پایه‌ی ۲٫۵ گیگاهرتز برخوردارند. پردازنده ۱۴۷۰۰K با افزایش تعداد هسته‌های کم‌مصرف، قادر است در زمینه‌های گیمینگ و پردازش‌ نرم‌افزارهای مختص تولیدکنندگان محتوا عملکرد بهتری ارائه دهد. تا چند روز آینده  سه پردازنده Core i9-14900K، Core i7-14700K و Core i5-14600K به ترتیب با قیمت‌های ۵۸۹ دلار، ۴۰۹ دلار و ۳۱۹ دلار در بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید