مقالات

تفاوت تین کلاینت و زیرو کلاینت

تفاوت تین کلاینت و زیروکلاینت

سازمان‌های رقابتی با استفاده از فناوری‌های پیشرو، مانند تین کلاینت و زیرو کلاینت یک محل کار سازمان‌یافته را حفظ می‌کنند، که به آنها اجازه می‌دهد صرفاً روی بهبود کسب‌وکار تمرکز کنند و دیگر نگران بهم ریختگی ها نباشند. این کسب‌وکارها داده‌ها و برنامه‌های خود را بر روی یک سرور مرکزی با استفاده از این نقاط پایانی با کارایی بالا ذخیره می‌کنند که همه مزایای یک رایانه شخصی را به آنها می‌دهد، اما با این تفاوت که این دستگاه ها امنیت بیشتر، اتصال قوی‌تر، ارتقاء یکپارچه سخت‌افزار/نرم‌افزار و عملکردهای پیشرفته را نسبت به رایانه های معمولی را دارا است.

شاید سوال پیش آید که این چطور ممکن است؟ تین کلاینت و زیروکلاینت کامپیوترهای سبک وزنی هستند که جایگزین سخت افزار رایانه های رومیزی سنتی می شوند. در یک محیط مجازی که توسط این دستگاه ها پشتیبانی می شود، قدرت محاسباتی در سرورهای شبکه قرار دارد. این دسترسی مطمئن به اینترنت، مصرف انرژی کمتر، و کاهش خطر آسیب‌پذیری‌های امنیتی و همچنین تجربه استاندارد و ثابت فناوری اطلاعات را برای هر دسکتاپ، تبلت، لپ‌تاپ یا دستگاه تلفن همراه را به خوبی فراهم می‌کند. اگرچه تین کلاینت و زیرو کلاینت شباهت های زیادی دارند، اما در مورد انواع اتصال، مشخصات و موارد دیگر نیز متفاوت هستند. در ادامه ، ما به تعریف چیستی و بررسی تفاوت‌ تین کلاینت و زیرو کلاینت خواهیم پرداخت.

 

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت ها دستگاه های سبک وزن و کم هزینه ای هستند که وظیفه پشتیبانی از سرور، برای انجام عملکردهای فناوری اطلاعات را دارند. آنها اجزایی دارند که می توان انتظار داشت در همتایان فت کلاینت خود وجود داشته باشد. اجزایی از جمله پردازنده، حافظه، ذخیره سازی، پورت های USB و سیستم عامل. نصب و مدیریت آسان در تین کلاینت ها راه حل های محاسباتی مقرون به صرفه ای هستند که می توانند برای اجرای پروتکل هایی مانند Microsoft RDP، Teradici PCoIP، Citrix HDX و VMware Blast Extreme استفاده شوند. این کار اتصال به ماشین راه دور مجازی یا فیزیکی شما را تسهیل می کند و از آنجا می توانید به برنامه های مجازی دسترسی داشته باشید.

تین کلاینت چیست؟

به غیر از حافظه و ظرفیت ذخیره سازی، اکثر داده های یک Thin Client در یک سرور از راه دور ذخیره می شود. و حتی اگر تین کلاینت نقصی داشته باشد، می توان آن را در عرض چند ثانیه از بقیه دستگاه ها جدا کرد. سپس مدیران می‌توانند دستگاه دیگری را در اختیار کاربران قرار دهند که حاوی همان داده‌های موجود در سیستم قدیمی است، بنابراین بهره‌وری ثابت را حفظ می‌کند. شرکت هایی که به یک پلتفرم موثر و مقرون به صرفه برای مدیریت برنامه های IT در دستگاه های مختلف نیاز دارند، می توانند از راه حل VDI Thin Client بهره مند شوند. کارمندان می‌توانند به محیط‌های دسکتاپ مجازی دسترسی داشته باشند که به‌طور مرکزی در مرکز داده ذخیره و مدیریت می‌شوند، و یک محیط کاری امن را ارائه می‌دهد و در عین حال دسترسی کاربران به برنامه‌ها را از هر مکان و دستگاهی کنترل و امکانپذیر می‌کند.

 زیروکلاینت چیست؟

زیرو کلاینت را می توان به عنوان مدل های محاسباتی بسیار نازک با ضریب فرم بسیار کوچک که با VDI استفاده می شود، تعریف کرد. زیروکلاینت مانند تین کلاینت به راحتی قابل تنظیم و استفاده است. علاوه بر این، آنها نیاز به بروزرسانی کمتری دارند و نیازی به پیکربندی ندارند. با این حال، بر خلاف تین کلاینت ها که از سیستم عامل استفاده می کنند، زیرو کلاینت ها سیستم عاملی را نصب می کنند که به شما کمک می کند به دستگاه راه دور خود متصل شوید. بسیاری از نمایش‌ها و پیشرفت‌های رمزگشایی در سخت‌افزار خاص رخ می‌دهند و در نتیجه کارایی زیرو کلاین ها را افزایش می‌دهند. چیپست Teradici Tera2 از بسیاری از شناخته شده ترین Zero Client ها پشتیبانی می کند. این زیروکلاینت ها از پروتکل PCoIP برای تسهیل اتصال از راه دور، تسریع سخت افزار اختصاصی در نقطه پایانی و ارتقای تجربه کاربر استفاده می کنند.

زیرو کلاینت چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

تفاوت تین کلاینت و زیروکلاینت

اگر ویژگی ها و مزایایی که تین کلاینت و زیروکلاینت ارائه می دهند را مطالعه کنید، خواهید دید که آنها کم و بیش شبیه یکدیگر عمل می کنند. هر دو دستگاه نقطه پایانی با کارایی بالا هستند که می توانید از آنها برای اتصال به یک ماشین راه دور و مدیریت در زیرساخت محاسبات متمرکز استفاده کنید. تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها انواع مختلف اتصال VDI را ادغام می کنند. دستگاه تین کلاینت شامل انواع مختلفی از اتصالات است که در یک مخزن مرکزی مدیریت می شوند. Zero Client حداقل دو نوع اتصال را شامل می شود که اگرچه لازم نیست، اما می توان آنها را به صورت مرکزی کنترل کرد. از این رو، تین کلاینت ها انعطاف پذیرتر هستند، در حالی که زیروکلاینت با استفاده از یک پروتکل خاص، عملکرد ویدئویی و گرافیکی پویاتری را ارائه می دهند. برآوردن نیازهای فردی کاربر با تین کلاینت مستلزم نصب یا میزبانی برنامه های مناسب است. این دستگاه تجربه دسکتاپ یکپارچه ای را با کلاینت های ایمیل، مرورگرها، نمایشگرهای اداری یا PDF و اتصال به برنامه های مشتری-سرور قدیمی ارائه می دهد. برعکس، زیرو کلاینت می تواند به برنامه هایی که در سرور مرکز داده یافت می شوند دسترسی داشته باشد. این دستگاه قادر به مدیریت برنامه های گرافیکی فشرده و پشتیبانی فایل های چند رسانه ای پیشرفته است.

تفاوت تین کلاینت و زیرو کلاینت

شرکت‌ها می‌توانند به راحتی از هر یک از این نقاط پایانی برای پاسخگویی به حجم کاری با استفاده از مانیتورهای چهارگانه، بدون کوچک ترین کاهش دقت استفاده کنند. اگرچه تین کلاینت‌ها بروزرسانی‌های نرم‌افزاری جزئی و کم‌تکراری دارند، اما در مقایسه با زیروکلاینت ها به طور کلی نیاز بیشتری دارند. این دستگاه‌ها معمولاً با استفاده از قالبی از پیکربندی‌های قبلی تین کلاینت پیکربندی می‌شوند و فرآیند را بسیار ساده می‌کنند. زیروکلاینت ها امن ترین دستگاه ها را در مجازی سازی نشان می دهند. آنها هیچ سیستم عاملی ندارند که بتوان آنها را آلوده کرد و داده ها در نقاط پایانی ذخیره نمی شوند. کاربران نمی‌توانند نرم‌افزارهای غیرمجاز یا مخرب را روی زیرو کلاینت نصب کنند و یا مجوز این را ندارند که اشتباهاً فایل‌های سیستم را حذف کنند، یا مالکیت معنوی را در رسانه‌ها و درایوهای فلش قابل جابجایی کپی کنند.

 

قابلیت های کنترل از راه دور تین کلاینت و زیرو کلاینت

زیرو کلاینت و تین کلاینت می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا راه‌حلی برای کار از راه دور بسازد تا چالش‌های معرفی شده توسط COVID-19 را برطرف کند. اجرای فاصله گذاری اجتماعی تنها راه پیش روی یک سازمان برای تسهیل راه حل های کار از خانه است. این نقاط پایانی به کارکنان این امکان را می دهد که از هر نقطه در سراسر جهان کار کنند. آنها همان ظرفیت عملکرد و دسترسی به اطلاعات را فراهم می کنند که وقتی کاربران در محل کار می کنند. سازمان ها می توانند به مدیریت حجم کاری و اعضای تیم در یک ساختار متمرکز بر اساس قابلیت های VDI ادامه دهند. مالکیت معنوی در یک سرور از راه دور ذخیره می‌شود و کار از خانه را به طور ذاتی ایمن می‌کند. با تین کاینت و زیروکلاینت، به‌روزرسانی برنامه‌های نرم‌افزاری را می‌توان به‌سرعت انجام داد. همچنین، پیشرفت‌های مجازی‌سازی به کسب‌وکارها جایگزین‌های هوشمندتر و مقرون به صرفه‌تری برای پیاده‌سازی این فناوری داده است.

شرکت همراه سیستم طلایه با بیش از سه دهه فعالیت در حوزه آی تی هم اکنون به یکی از بزرگترین وارد کنندگان کامپیوتر کوچک و تین کلاینت تبدیل گردیده است و مفتخر است تمامی کالا های خود را از بهترین و مطرح ترین برند های دنیا به مشتریان خود ارائه دهد. گارانتی اصلی و معتبر همراه سیستم طلایه نیز آرامش خاطری برای خرید آسان شماست.

دیدگاهتان را بنویسید