لپ تاپ, مقالات

نقد و بررسی لپ تاپ اینتل Intel NUC M15 15.6″ FHD

nuc - m15 لپ تاپ اینتل

نقد و بررسی لپ تاپ اینتل Intel NUC M15 15.6″ FHD

کمپانی اینتل از دیرباز در زمینه تولید قطعات سخت افزاری کامپیوتر مخصوصا پردازنده فعالیت دارد. چند سالی است که این شرکت به بازار لپ تاپ نیز ورود پیدا کرده است. علیرغم سابقه کم این شرکت در تولید لپ تاپ این کمپانی محصولات بسیار با کیفیتی را عرضه کرده که پاسخگوی نیاز هر قشر از کاربران است.

از ویژگی های این سری از لپ تاپ های اینتل می توان به پردازنده‌ مرکزی قدرتمند نسل ۱۱، کارت گرافیک حرفه‌ای آنبرد سری Iris Xe، پشتیبانی از رم قدرتمند با باس LPDDR4x و ظرفیت بالا، طراحی زیبا و ظریف، کیبورد با نور پس زمینه، نمایشگر عالی فول اچ دی و باتری قوی اشاره نمود. لپ تاپ NUC M15 اینتل در واقع یک لپ تاپ از پیش ساخته شده است که از پردازنده‌ ۱۰ نانومتری Quad-Core Tiger Lake اینتل استفاده می‌نماید.

لپ تاپ اینتل NUC M15 بطور خاص برای انجام فعالیت هایی مانند تولید و ویرایش محتوا، کارهای گرافیکی، بازی و .. تولید شده است. این لپ تاپ دارای نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS تاچ و وضوح ۱۰۸۰p با عملکرد ده نقطه همزمان است. با نگاه به این لپ تاپ میتوان پی برد که در اطراف آن حاشیه‌ زیادی به چشم نمی‌خورد و همین موضوع ظاهری زیبا و ظریف به لپ تاپ داده است. این لپ تاپ در دو مدل، لمسی و بدون نمایشگر لمسی ارائه شده است. لپ تاپ اینتل باتری ۷۳ وات‌ ساعتی دارد که طبق ادعای اینتل، تا ۱۶ ساعت می تواند برای شما روشن بماند. Intel NUC M15 در دو نوع دارای پردازنده‌ نسل یازده چهار هسته‌ای Core i7-1165G7 و Core i5-1135G7 تولید شده است.هر دو مدل از پردازنده‌ی گرافیکی سری Iris Xe بهره مند هستند. این مدل از سری Intel NUC M15 دارای ۸ و ۱۶ گیگابایت رم دو کاناله LPDDR4x با باس ۴۲۶۶MHz است. لازم به ذکر است که رم این لپ تاپ بر روی مادربرد دستگاه بوده و قابلیت ارتقا ندارد.

intel nuc laptop

بدنه لپ تاپ از فلز آلومینیومی با ضخامت ۱۴٫۹ میلی‌متر باعث استحکام بالای این لپ تاپ شده و وزن کل لپ تاپ تنها ۱٫۶۵ کیلوگرم بوده که حمل و نقل آن را راحت نموده است. صفحه کلید این لپ تاپ اینتل دارای نور پس زمینه بوده و زیر آن تاچ‌پد ویندوز پرسژن (Windows Precision) قرار دارد. نوار نوری LED در قسمت جلویی این لپ تاپ قرار داده شده است که با برنامه الکسا برای ویندوز سازگاری دارد. زمانیکه فرمان صوتی فراخوانی الکسا را بیان کنید نوار آبی رنگی خواهد شد. این لپ تاپ دارای دو درگاه USB 4 Type-C با استاندارد تاندربولت ۴ (Thunderbolt 4)، دو درگاه ۱۰ گیگابایت ‌بر ثانیه‌ای USB-A، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و یک درگاه  HDMI برای انتقال تصویر است. در کنار این پورت ها قفل Kensington تعبیه گردیده است. همچنین در لبه‌ی بالایی محصول چهار میکروفون گنجانده شده‌ است که علاوه بر ضبط صدا فرمان صوتی فراخوانی الکسا را نیز بخوبی متوجه می شود. وب کم نیز کیفیت قابل قبولی دارد. لپ تاپ اینتل NUC M15 با سیستم احراز هویت ویندوز (Hello) سازگاری خوبی دارد.

nuc 11 m15

NUC M15 طرح و رنگی ساده دارد و همانطور که انتظار می رود از لپ تاپ‌های میان رده الگو گرفته است. البته ممکن است رنگ این لپ تاپ برای برخی از کاربران خسته‌کننده باشد اما اینتل امدعی است برای ساخت این لپ تاپ  با شرکت Tongfeng همکاری داشته است. با نگاه به مشخصات این لپ تاپ متوجه خواهید شد که لپ تاپ M15 دارای برچسب Evo است. Evo که مدتی پیش به ‌همراه تراشه‌های تایگر لیک معرفی شد، استانداردهای خاصی نظیر شارژ سریع و تاندربولت ۴ و وای فای ۶ را برای لپ‌تاپ‌ها تعریف می‌کند و این یعنی لپ تاپی که برچسب Evo داشته باشد محصولی مدرن و باکیفیت است.

Intel NUC M15

شرکت اینتل هدف خود را از تولید لپ تاپ اینتل NUC M15 این‌گونه بیان کرده است: لپ تاپ پریمیوم را در اختیار برندهای کوچک قرار می دهیم تا آن ها قادر باشند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین در بخش تحقیق و توسعه، اکوسیستم کامل‌تری را به وجود آورند. علاوه بر این اینتل بیان میکند سری M15 از لپ تاپ‌های مین استریم قوی‌تر است و همچنین از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار است. ولی این سری به طور خاص برای کاربری متوسط و برای برخی از وظایف کاری بهینه‌سازی گردیده است. در انتها باید به این نکته اشاره کرد که این سری از لپ تاپ های اینتل با پردازنده نسل ۱۱ اینتل چهار هسته ای Corei7 و گرافیک Iris Xe به خوبی از انجام کارهای سنگین و بازی های رایج بر خواهد آمد.

هم اکنون می توانید لپ تاپ اینتل NUC11 M15 را در فروشگاه آنلاین همراه سیستم طلایه خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید