مقالات

راهنمای اتصال زیرو کلاینت به سرور

راهنمای اتصال زیرو کلاینت به سرور

سری جدید کامپیوتر های کوچک با یک جایگزین فشرده و شیک برای رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ است که برای صرفه‌جویی در فضا ایده‌آل است. عبارت زیرو کلاینت اولین بار برای متمایز کردن دستگاه های تین کلاینت که فاقد سیستم عامل و فایل پیکربندی مرکزی بودند توسط Dell Wyse ابداع شد. با گذشت زمان، آنها به بخش مهمی از دنیای مجازی سازی و محاسبات تبدیل شدند. در این مقاله بررسی نحوه اتصال زیرو کلاینت به سرور که مسئله ای بسیار کاربردی است اشاره خواهیم کرد.

 

زیروکلاینت چیست؟

زیرو کلاینت دستگاهی است که به یک سرور مرکزی متصل می شود، و پس از برقراری اتصال می تواند برنامه را اجرا کند. همه برنامه ها بر روی سرور اجرا می شوند، بنابراین دانلود و نصب هر برنامه تحت نظر سرور زیروکلاینت انجام می گیرد. مزایای فناوری های مجازی سازی دسکتاپ برای کاربران و مدیران فناوری و اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از اهداف اصلی سیستم های زیرو کلاینت که یکی از ارکان مهم فناوری مجازی سازی است، به اشتراک گذاشتن ظرفیت بدون استفاده است. این باعث می شود به جای اینکه به هر کاربر یک کامپیوتر قدرتمند مجزا بدهید، زمینه استفاده مؤثرتری از منابع سرور و فضای ذخیره سازی فراهم آید که نیازهای کاربران را برآورده کند. مصرف برق کم و عملکرد بی صدا در زیروکلاینت ها محیط های آرام با مصرف برق کم را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. در حالی که مصرف انرژی یک کامپیوتر استاندارد بین 150 تا 200 است. این مقدار در زیرو کلاینت ها بین 5 وات تا 7 وات است. پشتیبانی پیشرفته جانبی معمولا زیرو کلاینت ها دارای پشتیبانی پیشرفته تجهیزات جانبی هستند و با لوازم جانبی مورد نیاز مانند چاپگر، اسکنر، امضای الکترونیکی، حافظه فلش USB و صفحه لمسی سازگاری کامل دارند.

 

بیشتر بخوانید: زیروکلاینت چیست؟ کاربرد و نحوه استفاده از زیرو کلاینت

مزایای استفاده از زیروکلاینت

زیرو کلاینت هزینه های سخت افزاری را تا 90 درصد کاهش می دهد. آنها اجازه می دهند تا تعداد کاربران را با مقرون به صرفه ترین هزینه افزایش دهید. محصولات زیرو کلاینت با تمام نرم افزارهای استاندارد مبتنی بر ویندوز که بر روی رایانه مشترک نصب شده اند، هماهنگ کار می کنند. زیرو کلاینت ها به لطف پروتکل DDP (Display Desktop Protocol) که یک فناوری فشرده سازی بسیار ویژه است، تجربه کامپیوتری واقعی را برای کاربر فراهم می کنند. به عنوان مثال، 30 کاربر می توانند به طور همزمان در رایانه ای با پردازنده i7 ویدیوی Full HD را تماشا کنند. از دیگر مزایای زیرو کلاینت می توان به نصب آسان آن اشاره کرد که در عرض چند دقیقه پس از برقراری اتصالات آماده استفاده است.

شما می‌توانید صفحه‌های کاربر را با نرم‌افزار مدیریت مرکزی Zero Client، Server Cloud Manager کنترل کنید و با استفاده از ویژگی پخش، صفحه مدیریت را با کاربران به اشتراک بگذارید. زیرو کلاینت با طراحی کوچک و هم چنین با اشغال فضای کمتر، باعث صرفه جویی در فضا می شود. علاوه بر این،Zero Client  را می توان در پشت نمایشگرهای LCD با کیت VESA نصب کرد. زیروکلاینت ها از آنجایی که با فناوری Zero Client SoC (سیستم روی تراشه) تولید می‌شوند، نیازی به خنک‌کننده ندارند. محیط کاری آرام را فراهم می‌کنند و با صرفه‌جویی در مصرف انرژی بسیار سازگار با محیط‌زیست هستند.

 

راهنمای نصب زیرو کلاینت به سرور

سوالی اینجا مطرح می شود این است که چگونه زیرو کلاینت خود را به سرور متصل کنیم؟ همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، کابل مانیتور ویدئو را به پورت نمایشگر ویدئویی DVI یا VGA در سرویس گیرنده متصل کنید. سرویس گیرنده زیرو کلاینت را به یک درگاه USB باز در رایانه وصل کنید. صفحه کلید و ماوس را به زیروکلاینت متصل کنید. یک سر کابل اترنت را به زیرو کلاینت و سر دیگر را به سوئیچ/روتر وصل کنید.

نحوه نصب زیرو کلاینت به سرور

اگر از یک سرویس گیرنده USB خارجی استفاده می کنید، سیم برق زیرو کلاینت را به پریز برق وصل کنید. و سپس سیم برق مانیتور ویدئویی را به پریز برق وصل کنید. اگر از شما خواسته شد که دستگاه‌ها را با ایستگاه مرتبط کنید، دستورالعمل‌های روی مانیتور را برای تکمیل تنظیمات دنبال کنید. (به طور کلی، ایستگاه های متصل به زیروکلاینت به طور خودکار با ایستگاه هایی که آنها را به سرور اضافه می کنید مرتبط می شوند.)

 

خرید زیروکلاینت از همراه سیستم طلایه

پس از اطلاع در خصوص مزایا و نحوه اتصال زیرو کلاینت به سرور، این موضوع مطرح میشه که زیرو کلاینت خوب را از کجا باید خرید. قاعدتا برند و مدل زیرو کلاینت و فروشگاهی که از آن خرید می کنید بر کیفیت و اصالت کالا موثر است. شرکت HP یکی از تولید کنندگان انواع زیرو کلاینت باکیفیت و جزو بهترین تولیدکنندگان زیروکلاینت در دنیا به شمار می رود. از بهترین مدل های آن می توان به زیرو کلاینتHP t310 Teradici2321 ، زیروکلاینت اچ پی T310 Quad display portو دیگر برند ها مثل زیروکلاینت دل وایز DELL WYSE 5030  و زیروکلاینت HP t310 zero client G2 fiber Nic  اشاره کرد. همکاران ما در مجموعه HST برای خرید زیرو کلاینت، تین کلاینت و انواع مینی پی سی به شما مشاوره داده و کمک می نمایند تا بتوانید با کمترین هزینه،  دستگاهی با بیشترین کارایی را خریداری نمایید. و در نهایت پیشنهاد می شود قبل از خرید، مقاله راهنمای خرید زیرو کلاینت را مطالعه نمایید.

در شرکت همراه سیستم طلایه، زیروکلاینت با بهترین قیمت و برندهای اصلی و اورجینال به شما مشتریان گرامی ارائه خواهد شد. برای خرید زیروکلاینت می توانید با ما تماس بگیرید. شرکت همراه سیستم طلایه به عنوان گارانتی کننده اصلی و معتبر انواع زیروکلاینت با داشتن مجوز های لازم از سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان و همچنین سامانه جامع گارانتی تمامی محصولات خود را با گارانتی اصلی همراه سیستم طلایه به مشتریان خود ارائه می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید