لپ تاپ, مقالات

8 نکته ضروری که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید

نکات اصلی برای خرید لپ تاپ

لپ تاپ ها به اندازه کافی جمع و جور هستند که می توانید با خود حمل کنند، و در عین حال به اندازه کافی قدرتمند هستند تا برنامه های کاربردی را اجرا کنند. چه در خانه، چه در جاده یا در کلاس درس دانشگاه باشید، نوت بوک ها بهترین ابزار برای انجام کارهای حرفه ای یا بازی هستند. چه فقط در حال مرور وب باشید و چه نیاز به تایپ یک مقاله تحقیقاتی، کار بر روی تولید ویدئو یا بهترین بازی های رایانه شخصی داشته باشید، همه این کارها به بهترین وجه در لپ تاپ ها انجام می شود. اما از اهمیت این موضوع هم نمی توان غافل بود که چه لپ تاپی مناسب کار شماست و می تواند پاسخگوی نیاز های شما باشد. ما این راهنمای خرید لپ تاپ را برای کمک به پاسخ به این سوال برای شما آماده کرده ایم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

1. یک پلتفرم را انتخاب کنید؛ Windows 11 یا macOS یا Chrome OS؟

لپ‌تاپ‌ها در اندازه‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند. همین موضوع، انتخاب بهترین لپ‌تاپ را به یک چالش تبدیل کرده است. به همین دلیل ابتدا باید مشخص کنید که چه انتظاراتی از لپ تاپ خود دارید. بسته به نیاز شما، این می‌تواند انتخاب آسان یا سختی باشد، اگر اصراری به استفاده از یک پلتفرم یا نرم‌افزار خاصی ندارید، گزینه های انتخابی زیادی خواهید داشت که شاید شما را در تشخیص برای خرید لپ تاپ سر در گم کند. در اینجا مروری سریع از نقاط قوت و ضعف هر پلتفرم را می گوییم تا به شما در تصمیم گیری کمک کند. اکثر لپ‌تاپ‌ ها با یکی از سه سیستم عامل ویندوز، کروم یا macOS (فقط برای مک‌بوک‌ها) عرضه می‌شوند.

 

1-1 ویندوز 11 (یا ویندوز 10)

منعطف ترین سیستم عامل، سیستم عامل ویندوز است. که در حال حاضر پر استفاده ترین سیستم عامل در میان لپ تاپ ها، ویندوز 10 یا ویندوز 11 است. نوت بوک های ویندوزی در قیمت های متغیری در بازار عرضه می شوند. آنها طیف گسترده ای از ویژگی ها ازجمله صفحه نمایش لمسی، خواننده اثر انگشت و تراشه های گرافیکی دوگانه را ارائه می دهند. ویندوز 11، آخرین نسخه از سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت، چندین مزیت را نسبت به ویندوز 10 ارائه می دهد، از جمله جلسات فوکوس، حالت مزاحم نشوید و ویژگی های مفیدی مانند  Snap View .

اهمیت سیستم عامل ویندوز 10 و 11 برای خرید لپ تاپ

این ویندوز همچنین با بهبود عملکرد و بهینه سازی باتری قابل توجه همراه بود. لپ‌تاپ‌های ویندوز 11 برای دانشجویان، محققان و کاربران تجاری عالی هستند.

 

1-2 MacOS اپل

همه مک بوک ها با جدیدترین سیستم عامل دسکتاپ اپل، macOS Ventura  عرضه می شوند. به طور کلی، این سیستم عامل عملکردی مشابه ویندوز 11 ارائه می دهد، اما با یک رابط کاربری متفاوت که داک برنامه ها را در پایین صفحه جایگزین منوی استارت و نوار وظیفه مایکروسافت می کند. آن‌ها همچنین می‌توانند با Apple Pay تراکنش‌ها را انجام دهند، تماس‌ها یا پیامک‌های تلفن خود را دریافت کنند و با اپل واچ قفل لپ‌تاپ خود را باز کنند. با این حال، macOS  برای لمس ساخته نشده است، زیرا هیچ مک بوکی دارای صفحه نمایش لمسی نیست. در حالی که اپل با macOS Big Sur برنامه‌های iPad را به لپ‌تاپ‌های خود آورد (برنامه‌های iPad و iPadOS می‌توانند به صورت بومی در مک‌های M1 و M2 اجرا شوند). برای پیمایش آن‌ها باید از پد لمسی یا ماوس استفاده کنید. ونتورا همچنین Stage Manager اپل را برای مدیریت چندوظیفه ای آورده است که یک ویژگی مفید است، اگرچه تنظیم کردن با آن ممکن است کمی زمانبر باشد.

1-3 سیستم عامل کروم

این نوع سیستم عامل در Chromebookهای ارزان قیمت مانند Samsung Chromebook 3 یافت می شود. سیستم عامل کروم Google ساده و امن است، اما محدودتر از Windows یا macOS است. رابط کاربری آن بسیار شبیه ویندوز با منوی برنامه، دسکتاپ و قابلیت کشیدن پنجره ها به اطراف است. در حالی که کروم‌بوک‌های جدیدتر، مانند Lenovo IdeaPad Duet 5 Chromebook می‌توانند برنامه‌های اندروید را اجرا کنند، هنوز هم همیشه برای استفاده در لپ‌تاپ بهینه‌سازی نشده‌اند.

اگر برای گشت و گذار در وب و بررسی ایمیل، پیمایش در شبکه های اجتماعی و چت آنلاین به دستگاهی نیاز دارید، کروم بوک ها بسیار قابل حمل هستند و عمر باتری خوبی را با قیمت های پایین ارائه می دهند. آنها همچنین بین مدارس، والدین و به طور گسترده در مشاغل گوناگون، بسیار محبوب هستند زیرا به سختی به بدافزار آلوده می شوند. برای استفاده آموزشی، آنها چیزی نزدیک به یک تجربه کامل از لپ تاپ ارائه می دهند و از اکثر تبلت ها کاربردی تر هستند. اگر به Chromebook نیاز دارید، به دنبال دستگاهی با حداقل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی باشید. صفحه نمایشی با رزولوشن 1920 در 1080 ترجیح داده می شود.

 

2. تصمیم بگیرید که آیا 2 1 in می خواهید

بخش قابل توجهی از لپ‌تاپ‌های PC در دسته لپ‌تاپ‌های 2 در 1 قرار می‌گیرند، دستگاه‌های هیبریدی که می‌توانند بین حالت تاشوی سنتی، حالت تبلت و موقعیت‌های دیگر مانند حالت‌های تاشو یا ایستاده جابجا شوند. لپ‌تاپ‌های 2 در 1 عموماً در دو سبک مختلف ارائه می‌شوند: قابل جدا شدن با صفحه‌نمایش که به طور کامل از صفحه‌کلید جدا می‌شوند و لپ‌تاپ‌های قابل تبدیل با لولاهایی که برای تغییر حالت 360 درجه به عقب خم می‌شوند.

خرید لپ تاپ 2in1

اکثر این سیستم‌ها در انجام یک هدف بسیار بهتر از هدف دیگر هستند، به طوری که لپ‌تاپ‌های قابل تبدیل ابتدا لپ‌تاپ هستند و جداشدنی‌ها تجربه برتر تبلت را ارائه می‌دهند.

 

3. اندازه مناسب را انتخاب کنید

لپ تاپ ها در اندازه های مختلف صفحه نمایش 13 اینچی 15 اینچی و 17 اینچی به فروش می رسند. قبل از اینکه به مشخصات یا قیمت لپ تاپ تاپ نگاه کنید، باید در نظر بگیرید که لپ‌تاپ شما تا چه اندازه قابل حمل است. لپ تاپ ها معمولا بر اساس اندازه نمایشگرشان دسته بندی می شوند:

11 تا 12 اینچ: نازک ترین و سبک ترین سیستم های اطراف صفحه نمایش 11 تا 12 اینچی دارند و معمولاً 0.9 تا 1.3 کیلوگرم وزن دارند.

13 تا 14 اینچ: بهترین تعادل قابل حمل و استفاده را فراهم می کند، به خصوص اگر لپ تاپی با وزن کمتر از 1.5 کیلوگرم تهیه کنید.

15 تا 16 اینچ: محبوب ترین سایز لپ تاپ های 15 اینچی معمولاً 1.5 تا 2.5 کیلوگرم وزن دارند. اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشید و نمی‌خواهید نوت‌بوک خود را مرتباً جابجا کنید، این اندازه را در نظر بگیرید.

17 تا 18 اینچ: اگر لپ‌تاپ شما تماما در طول هفته روی میز شما می‌ماند، یک لپ‌تاپ 17 اینچی یا لپ‌تاپ‌های 18 اینچی تازه ظهور می‌توانند قدرت پردازشی مورد نیاز برای انجام بازی‌های سطح بالا یا انجام حجم کاری بالا را در اختیار شما قرار دهند.

 

4. صفحه کلید و تاچ پد را بررسی کنید

اگر لپ‌تاپی که می‌خرید از ارگونومی خوبی برخوردار نباشد، چشمگیرترین مشخصات لپ تاپ در جهان هم بی تاثیر است. اگر می‌خواهید کارهای زیادی روی با لپ تاپ خود انجام دهید، مطمئن شوید که صفحه‌کلید بازخورد لمسی جامد، مسافت زیاد کلید (فاصله‌ای که کلید هنگام فشار دادن پایین می‌آید، معمولاً ۱ تا ۲ میلی‌متر) و فضای کافی بین کلیدها ارائه می‌دهد. اگر لپ‌تاپ ویندوزی می‌خرید، مطمئن شوید که دارای درایورهای تاچ‌پد Precision است. به دنبال یک پد لمسی دقیق باشید که نشانگر پرش را به شما نشان ندهد و به حرکات چند لمسی مانند نزدیک کردن به زوم به طور مداوم پاسخ دهد. اگر یک لپ‌تاپ تجاری می‌خرید، یک لپ‌تاپ با یک اشاره‌گر (معروف به nub) بین کلیدهای G و H تهیه کنید تا بتوانید بدون برداشتن انگشتان از ردیف اصلی صفحه‌کلید در اطراف دسکتاپ حرکت کنید.

 

5. مشخصات لپ تاپ خود را انتخاب کنید

اجزای نوت بوک مانند پردازنده، هارد دیسک، رم و تراشه گرافیکی می توانند حتی علاقه مندان به نوت بوک را گیج کنند، در اینجا به توضیح مختصری از اجزای اصلی که در لپ تاپ وجود دارد می پردازیم:

CPU: در رایانه شما، پردازنده تأثیر زیادی بر عملکرد دستگاه دارد، اما بسته به کاری که می خواهید انجام دهید، حتی ارزان ترین مدل ممکن است به اندازه کافی خوب باشد. در اینجا خلاصه ای از وجود دارد:

Apple M1,M2: وقتی صحبت از تعادل بین عملکرد خام و استقامت به میان می‌آید، سیلیکون سفارشی اپل، تراشه‌های M1 و M2 مبتنی بر ARM، رقبا را از میان بر می دارد. اگر برای کارهایی مانند تولید محتوا یا برنامه نویسی به قدرت بیشتری نیاز دارید، بهتر است انواع Pro یا Max را انتخاب کنید.

بررسی صفحه کلید و تاچ پد قبل خرید لپ تاپ

پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل: پردازنده‌های Raptor Lake نسل سیزدهم اینتل، بهترین فناوری اینتل در سال 2023 هستند. اینتل از سری HX در سطح بالا گرفته تا سری P متعادل و سری U نازک و سبک، عملکردی بهتر نسبت در عمر باتری نسبت به آنچه در سال‌های اخیر دیده‌ایم، ارائه کرده است.

پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل: پردازنده‌های نسل دوازدهم آلدر لیک اینتل، نسل قبلی لپ‌تاپ‌ها را تامین می‌کنند. به طور خلاصه، Alder Lake یک تراشه 7 نانومتری، گرافیک یکپارچه Iris Xe به روز شده را با سرعت حداکثر 5.5 گیگاهرتز و همچنین پشتیبانی از Thunderbolt 4 ارائه می دهد. برند Intel EVO قابلیت هایی از جمله حداقل عمر باتری 9 ساعت را برای لپ‌تاپ‌های برتر تنظیم می‌کند.

AMD Ryzen 7000: تراشه‌های Ryzen 7000 از AMD در حال حاضر در دسترس هستند، اما این شرکت ادعا می‌کند که می‌تواند انتظار افزایش تقریباً 78 درصدی عملکرد CPU را در بالا داشته باشیم. اگر همچنان بتواند عمر باتری عالی خود را همراه با آن حفظ کند، فوق العاده قانع کننده خواهد بود.

 

AMD Ryzen 5000,6000 : نسل های قبلی اینتل یک جهش بزرگ برای این شرکت به حساب می آیند و همچنان به عنوان گزینه های معقول لپ تاپ های مقرون به صرفه از آنها یاد می شود. ما متوجه شدیم که تراشه‌های Ryzen 5000,6000 برابر یا بهتر از نسل یازدهم و دوازدهم اینتل هستند. نه تنها عملکرد و استقامت فوق العاده ای دارند، بلکه لپ تاپ های مجهز به Ryzen نسبت به همتایان اینتل خود ارزان تر هستند.

اینتل Core i9: پردازنده‌های Core i9 عملکرد سریع‌تری نسبت به سایر تراشه‌های موبایل ارائه می‌کنند. پردازنده‌های Core i9 که فقط بر روی لپ‌تاپ‌های حرفه ای و دستگاه‌های بازی سطح بالا در دسترس هستند، فقط در صورتی ارزش قیمت آن برای کاربر به صرفه است که بتواند از تمام امکانات و برنامه های حرفه ای آن بهره ببرد.

Intel Core i7: یک پله بالاتر از Core i5، مدل‌هایی با اعدادی که به H ختم می‌شوند، میزان انرژی بالاتری مصرف می‌کنند و بین 10 تا 14 هسته دارند که امکان بازی و بهره‌وری حتی سریع‌تر را فراهم می‌کند. تراشه های سری Core i7 P , U نیز وجود دارند که قدرت و عملکرد کمتری دارند. مراقب پردازنده هایی که شماره مدل آن ها 12 است،  باشید زیرا آنها بخشی از آخرین مجموعه اینتل هستند.

Intel Core i5: اگر به دنبال یک لپ‌تاپ اصلی با بهترین ترکیب قیمت و عملکرد هستید، پیشنهاد می شود که لپ‌تاپی با پردازنده Core i5  اینتل تهیه کنید. مدل‌هایی که به U ختم می‌شوند رایج‌ترین مدل‌هایی هستند که توان و کارایی کمتری دارند تا عمر باتری را حفظ کنند، در حالی که مدل‌های با P از انرژی و توان بیشتری استفاده می‌کنند، در حالی که هنوز راندمان بهتری نسبت به سری H دارند.

Intel Core i3: عملکرد فقط یک پله پایین تر از Core i5 است و قیمت آن هم همینطور. اگر می توانید Core i5 را ارتقا دهید، ما آن را توصیه می کنیم.

خرید لپ تاپ حرفه ای برای بازی

Intel Xeon: پردازنده های بسیار قدرتمند و گران قیمت مناسب برای ایستگاه های کاری بزرگ موبایل. اگر مهندسی حرفه ای، مدل سازی سه بعدی یا ویرایش ویدیو تخصصی انجام می دهید، ممکن است یک Xeon بخواهید، اما عمر باتری خوب یا لپ تاپ سبک را نخواهید داشت.

Intel Pentium / Celeron: این تراشه‌ها هنوز در لپ‌تاپ‌های نسبتا ارزان قیمت تر یافت می‌شوند، کندترین عملکرد را دارند، اما اگر وظایف اصلی شما گشت و گذار در وب و ویرایش اسناد سبک باشد، می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

سری E یا AMD A, FX: پردازنده‌های AMD که در لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت یافت می‌شوند، عملکرد مناسبی را نسبت به بودجه مصرفی، برای وب‌گردی، مشاهده رسانه و بهره‌وری ارائه می‌کنند.

رم: برخی از لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت تر تنها با 4 گیگابایت رم عرضه می‌شوند، اما در حالت معمول، شما به یک سیستم با حداقل 8 گیگابایت رم و در عین حال مقرون‌به‌صرفه نیاز دارید. و اگر بخواهید هزینه بیشتری کنید، لپ تاپ هایی با 16 گیگابایت رم را خریداری می کنید. برای 99 درصد از کاربران، 32 گیگابایت بیش از حد کافی است، در حالی که 64 گیگابایت و بالاتر برای کاربران حرفه ای قدرتمند یا گیمرهای سطح بالا در نظر گرفته می شود.

فضای ذخیره سازی (SSD) : به همان اندازه که سرعت CPU شما مهم است، عملکرد درایو ذخیره سازی شما نیز اهیمت دارد. اگر می توانید به جای هارد دیسک، یک لپ تاپ با درایو حالت جامد (SSD) تهیه کنید، زیرا با این کار سرعت و عملکرد لپ تاپ حداقل سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد. در میان SSD ها، واحدهای جدیدتر PCIe x4 (معروف به NVME) سرعتی سه برابر درایوهای SATA سنتی  را دارند. لپ تاپ های ارزان قیمت تر از حافظه eMMC استفاده می کنند که از نظر فنی حالت جامد دارد اما سریعتر از یک هارد دیسک مکانیکی نیست.

 

صفحه نمایش: در صفحه نمایش ها هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، محتوای بیشتر با وضوح و کیفیت بهتری را می توانید روی صفحه مشاهده کنید. متأسفانه، برخی از لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه همچنان صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن 1366 در 768 دارند، اما اگر توانایی مالی آن را دارید، توصیه می‌کنیم برای پنلی که با رزولوشن 1920 در 1080 کار می‌کند، که به‌عنوان Full HD یا 1080p  نیز شناخته می‌شود، هزینه کنید. لپ تاپ های رده بالا دارای صفحه نمایش هایی با ابعاد 2560 در 1600، 3200 در 1800 یا حتی 3840 x 2160 (4K) هستند که همگی تیز به نظر می رسند اما انرژی بیشتری مصرف می کنند و عمر باتری شما را کاهش می دهند.

کیفیت صفحه نمایش بسیار بیشتر از وضوح است. پنل‌های IPS از نظر رنگ و روشنایی متفاوت هستند، بنابراین بررسی‌های ما را بخوانید تا ببینید لپ‌تاپ مورد نظر شما صفحه‌نمایش خوبی دارد یا خیر. ما معمولاً به دنبال رتبه بندی رنگ DCI-P3 بیش از 85٪ و روشنایی بیش از 300 نیت(nit) هستیم. اگر می‌خواهید بهترین کیفیت تصویر را داشته باشید، یک صفحه‌نمایش OLED یا miniLED را در نظر بگیرید، اما بررسی‌های این مدل‌ها را با دقت بخوانید زیرا ممکن است باتری‌ها با هم تعویض شوند.

صفحه نمایش لمسی: اگر به جای یک لپ تاپ 2 در 1، یک لپ تاپ تاشو معمولی می خرید، از صفحه نمایش لمسی سود زیادی نخواهید برد و 1 تا 2 ساعت عمر باتری کمتری خواهید داشت. در 2 در 1، صفحه نمایش های لمسی استاندارد هستند.

تراشه گرافیکی: اگر در حال انجام بازی های رایانه شخصی، ایجاد اشیاء سه بعدی یا ویرایش ویدیو با وضوح بالا نیستید، یک تراشه گرافیکی یکپارچه (که حافظه سیستم را به اشتراک می گذارد) مناسب خواهد بود، به خصوص گرافیک Iris Xe اینتل. اگر هر یک از نیازهای فوق را دارید، یک کارت گرافیک مجزا از Nvidia یا AMD ضروری است. همانند پردازنده‌های مرکزی، تراشه‌های گرافیکی سطح بالا و پایین‌تر نیز وجود دارند. سیستم‌های رده پایین بازی یا ایستگاه کاری امروزه معمولاً دارای پردازنده‌های گرافیکی Nvidia GTX RTX A1000 یا RTX 3050 Ti هستند در حالی که مدل‌های میان‌رده دارای RTX 4050 یا RTX 4050 Ti و مدل‌های سطح بالا دارای تراشه‌های RTX 4070 یا بالاتر هستند.

خرید لپ تاپ با تراشه های گرافیکی مناسب

پورت ها: در حالی که عدم وجود پورت ها معمولاً هنگام انتخاب لپ تاپ مشکل ساز نیست، به جای اینکه مجبور باشید تعداد زیادی دانگل را با خود حمل کنید، استفاده از اتصالات مورد نیاز خود بر روی سیستم مفید است. با این حال، بسیاری از لپ‌تاپ‌های رایج اکنون فقط پورت‌های USB Type-C، Thunderbolt 4 یا USB4 را ارائه می‌کنند که با USB Type-C سازگار هستند. داشتن پورت‌های USB 3.0 قدیمی، جک صدا، کارت‌خوان SD و HDMI می‌تواند مفید باشد، اما بسته به نوع لپ‌تاپی که در نظر می‌گیرید، یافتن این ویژگی‌ها مشکل می‌شود. با توجه به آنچه گفته شد، USB Type-C یک مزیت قطعی است زیرا می توانید از آن برای اتصال به هاب USB Type-C یا ایستگاه های docking استفاده کنید که می توانند هر ترکیبی از پورت های مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند.

قابلیت اتصال: اگر می خواهید از لپ تاپ خود در حال حرکت استفاده کنید، یک لپ تاپ 4G LTE  یا لپ تاپ  5G  بخرید. شما باید برای یک طرح اشتراک داده هزینه کنید، اما این به شما امکان می دهد به دور از روتر به اینترنت دسترسی داشته باشید. اگر لپ تاپی با جدیدترین و بهترین گزینه های اتصال می خواهید، لپ تاپی با پشتیبانی از Wi-Fi 6 پیدا کنید. خروجی تئوری افزایش یافته و اتصال پایدارتری نسبت به 802.11ac  ارائه می دهد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک لپ‌تاپ با بلوتوث 5 باشید، آخرین استانداردی که اتصال بهبود یافته را با دستگاه‌های دارای بلوتوث، مانند موس و هدفون، ارائه می‌دهد.

درایوهای DVD/Blu-ray: تعداد بسیار کمی از لپ‌تاپ‌ها با درایوهای نوری عرضه می‌شوند، زیرا همه نرم‌افزارها و فیلم‌ها قابل دانلود هستند، اگرچه ما لپ‌تاپ‌های دارای درایوهای DVD را بررسی کرده‌ایم. با این حال، اگر واقعا نیاز به خواندن/نوشتن دیسک‌ها دارید، اکیداً توصیه می‌کنیم این را از فهرست آرزوهای لپ‌تاپ خود حذف کنید و یک درایو DVD خارجی بخرید.

6. عمر باتری را کم نکنید

اگر یک نوت بوک بزرگ و حجیم می‌خرید که فقط روی میز نزدیک پریز برق از آن استفاده می‌کنید، لازم نیست نگران عمر باتری باشید. با این حال، اگر قصد دارید از لپ‌تاپ روی پای خود استفاده کنید، حتی اگر در خانه و یا محل کار باشد، حداقل 7 ساعت استقامت باتری را می‌خواهید! برای تعیین عمر باتری مورد انتظار یک نوت بوک، همیشه نمی توان به حرف سازنده به طور کامل اعتماد کرد. در عوض، نتایج شخص ثالث را از منابع عینی، مانند نظرات کاربران و کامنت ها بررسی کنید.

 

7. انتخاب خود را انجام دهید

هنگامی که میدان را به چند مدل محدود کردید، برخی از نظرات را بخوانید و به دنبال چیزهایی فراتر از مشخصات بگردید، مانند نحوه نگه داشتن لولا در طول زمان، میزان رضایت مندی از صفحه کلید، عملکرد ترک‌پد و حتی داغ شدن قسمت پایین لپ تاپ، خواندن نظراتی مانند تجربه کاربران و نظرات آنها .این موارد می تواند مفید باشد، زیرا نگاه کردن به مشخصات به شما نمی‌گوید که آیا لولا بد ساخته شده است یا احساس چسبندگی می‌کند یا اینکه درب آن به راحتی خراشیده می‌شود. گاهی اوقات تعریف کردن آنچه در مورد چیزی دوست دارید دشوار است و روی کاغذ ممکن است چندان منطقی نباشد. همانطور که می گویند، سلیقه ای وجود ندارد، پس حتماً آن را در تصمیم خود لحاظ کنید.

 

8. از کجا بخریم

سخت ترین بخش فرآیند خرید لپ تاپ، یافتن دقیقا همان چیزی است که می خواهید. هیچ فروشگاه لپ‌تاپ کاملی وجود ندارد که به راحتی بتوان از آن خرید کرد. همیشه با کمی چالش روبرو هستیم. می توانید مستقیماً از وب سایت سازنده خرید کنید، یا می توانید به سراغ واردکننده های این دست از کالا ها بروید. وب‌سایت‌های تولیدکنندگان (مانند HP، لنوو، مایکروسافت، سامسونگ، و دل) گاهی اوقات طاقت‌فرسا هستند، به خصوص زمانی که هر پیکربندی به طور جداگانه فهرست شده است، که تقریباً هر سازنده اصرار دارد که انجام دهد.

خرید لپ تاپ از فروشگاه معتبر

بسیاری از سایت‌های خرده‌فروشی لپ‌تاپ از روش‌های قیمت‌گذاری فریبنده استفاده می‌کنند، مانند لنوو، که قیمت‌های «فهرستی» به‌طور نامعقولی را فهرست می‌کند اما همه چیز را با تخفیف دائمی می‌فروشد. حتی اگر در نهایت از سایت سازنده خرید می‌کنید، حتماً قیمت‌ها را در فروشگاه‌هایی مانند Amazon، Best Buy، Newegg و B&H بررسی کنید. به گارانتی ها هم باید توجه کنید. اگر بطور ناخواسته مشکلی برای لپ تاپ پیش بیاید داشتن یک پشتیبان و گارانتی خیلی کمک می کند. اینجا است که داشتن گارانتی برای لپ تاپ اهمیت پیدا می کند. ببینید فروشگاهی که قرار است از آن خرید کنید خدمات پس از فروش مانند گارانتی را ارائه می دهد یا خیر.

 

خرید لپ تاپ از فروشگاه معتبر

در این مقاله سعی شد به طور مفصل نکات لازم و ضروری را با عنوان راهنمای خرید لپ تاپ به شما ارائه دهیم.لپ تاپ شما به اندازه شرکتی که پشت آن ایستاده است خوب است. پشتیبانی فنی دقیق و به موقع بسیار مهم است.در سال گذشته، Razer در جایگاه اول قرار گرفت، اپل و لنوو در جایگاه دوم قرار گرفتند، در حالی که دل و ایسوس به مقام سوم مشترک رضایت دادند. شرکت همراه سیستم طلایه عرضه کننده محصولات آی تی با بیش از 30 سال سابقه درخشان در زمینه فروش لپ تاپ، مینی کامپیوتر، تین کلاینت و زیرو کلاینت می تواند خدماتی از قبیل مشاوره رایگان برای خرید لپ تاپ، ضمانت کیفیت و قیمت و هم چنین خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه دهد. هم چنین خدماتی از قبیل تعمیر لپ تاپ، تعمیرات موبایل، مادربرد و مینی پی سی و…در مرکز تعمیرات شرکت همراه سیستم طلایه نیز ارائه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید